Söndag 10/1

Godmorgon!

Jag vaknade visst först av alla idag, om man inte räknar kattskrället som lekte o tjoa med nått under våran säng. Men så fort jag kommit upp och fått på mig lite kläder så vaknade Walle. Nu sitter jag här med mitt te, o W i soffan framför musse piggs clubhus med en flaska välling.

Det blåser ute, o jag tycker det börjar töa. Kan nog vara rätt skönt, känns som om vi haft snön tillräckligt nu. Fast jag gillar inte blasket som kommer.

Nu blir det ett par kämpiga månader har jag kommit fram till. Mycket pengar som ska ut, och vi vet inte riktigt hur mycket som kommer in :S CSN har ju inte godkännt mig än eftersom mina betyg inte är satta för höstterminen ön, dock tror jag inte det blir några problem men jag gillar inte att sväva i ovisshet. Den svåraste kursen, Matte C, vet jag ju redan att jag blev godkänd i :)

Hur so så ska vi ju betala av på tv:n som vi köpte, sen så fyller allas vår Sofia 18 hela år!! Sen så ska hela tjocka släkten och inte släkten typ på mammas 50 års båtresa mellan Köpenhamn och Oslo. Där går det ju några slantar eftersom vi är 4 stycken, äen om hon nu ska betala själva båtresan. Där blir vi väll en 10-15 perosner! Sen så ska hon ju få släktens/familjens 50 års present, en resa till egypten. Jopp, det kommer gå åt pengar...

*paus*

Sen får jag inte glömma Felix som fyller 7 nu på onsdag, som ksa ha både presenter och kalas på Harrys. Han sak bjuda 7 barn tror jag det är så bowlar dem och får typ en stor skål med glass. Brukar funka bra, vi har ju så litet hemma att det funkar inte. Sen sak skolböckerna betalas, dem jag har beställt går på tusen spänn och då fattas det 2 böcker *muttrar* herrejösses vad pengar...o så ska jag hämta ut min medicin och högkostandsskyddet gick ut i december så det blir till att betala fullt= 2000 spänn och då räcker den ena en månad och den andra 2 månader...Jaja, det löser sig säkert! *hoppas*

Nu åkte gubben och skulle lacka tvhyllan som han bygger, den är nästan klar. HOppas den blir fin :)

16.56

Alla skidor är slut...o det var ett fin fint resultat på herrsidan. Hellner slutade 4:a och Rickardsson 8:a.

F har badat, o W håller på. Min tur att göra middag, vilket betyder ayy det blir china mat :) Jag är trött och vill att dagen ska vara slut. Imorgon sätter allvaret igång igen, dock lite lugnare för mig som har 3 dagar på mig att typ läsa hela historia boken och fixa till min uppsats i samma ämne. På onsdag ska den lämnas in och på fredag är det prov. I 5 jävla timmar :S Nya kurserna börjar åxå på fredag men jag får helt enkelt hämta schemat på em, när provet är klart.

På onsdag blir det lite fika med familjen eftersom sonen blir 7 hela år. Oj oj, vad gammal man börjar bli. Själv så tycker jag inte att min ålder är nån ålder, dessutom är jag den som har äldst barn av dem som är runt min ålder. Men när ungarna går i skolan och sånt, tja, det är då jag börjar känna mig gammal/äldre. Fast på färödramöten o sånt så är jag hur ung som helst och känner mig nästan som en snorunge och vågar inte säga ett pip.

Hoppas för den delen att det är nått föräldramöte snart. Jag har en hel del att ta upp som har irriterat mig hela hösten. Inga sådär jätte saker mig tillräckligt för att få mig sur. Dessutom skulle sonens kompis förldrar ha en egen diskussion med fröken då hon är så jäkla le. Har liksom inget pli på ungarn aför fem öre och det måste bli en bättring.

Nehe, ska skicka gubben till att hämta china mat, sen blir det slappa resten av kvällen. Väskor som ska packas. F o gubben ska dessutom få åka o lämna kalas inbjudningarna så det är gjort. SÅnt får man ju inte lämna i skolan längre. Sen blir det tidig läggdags för barnen, för mig med hoppas jag.

Over and out!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0