Nytt år, ny blogg

Kanske kan jag bli bättre på det här med att blogga, och om jag inte blir det så gör det inget för Camica är värdelös :)

Hur som så blev inte namnet riktigt det jag ville ha, men vad kan jag göra?

Dagen idag, den sista skolfria vardagen, har spenderats inne. Det är vannsinigt kallt ute, och herreans massa snö. Igår tror jag skottade 3 hela gånger...och idag värker kroppen. Fast just då var det så där härligt och mycket svettigt. Har ju inte tränat nått på 3 veckor nu, och boxningen sätter inte igång förrens om 2 veckor har jag för mig. Egentligen borde jag börja på nått som aerobics eller kanske pilates; sådana där böja o benda kroppen övningar.

Eftersom jag är skidfantast så har jag tittat på damernas sprint i skidskytte, o på söndag är sista etappen i Tour de ski :D Löv it!!

Walle har idag vart utan napp dagtid för tredje dagen i rad *applåderar* Klart det går bra, om man ignorerar gnället o det förbaskade envisa jagbestämmervrålet! Och med detta menas också att han inte får någon välling på natten heller, vilket inte har vart jobbigt i sig men det kan ju aldrig vara "bra".

Gubben har vart hemma sen den 20/12 och börjar också på måndag, medan jag har haft skolplikt hela "lovet", dock har dte inte skett nånting på skolarbetena. Det får vänta tills alla pojkar är borta nästa vecka, fast uppsatsen ska vara inlämnad på torsdag och provet på 5!!! timmar ska göras på fredag. Samtidigt som mina 5 nya kurser börjar, 3 på distans o 2 här vid KomVux. Kan bli kul, hur som är det iaf sista terminen med gymnasiekurser, SEN, ja, sen då blir det nog Umeås Universitet *gulp*

Kurserna i vår blir Franska steg 1, Filosofi, Psykologi, Etik och livsfrågor och Människan socialt och kulturellt...vad detta är det vet jag inte, men det var de enda kurser som jag inte läst...

Haja, nu ska det ätas pizza...gubben har lagat middag igen :)

16.55

Mätt o belåten...och efter pizzan stoppade jag i mig en hel del godis. Mums! Gubben ska ju tydligen börja banta på måndag, eller tja, gå ner i vikt :) så då kanske jag inte kan ha en massa godbitar hemma längre. Jag älskar verkligen godis. Chips o sånt ät jag inte så förtjust i.

Nu är det typ kväll och jag är sådär trött igen..har ju redan sovit middag idag. W går o lägger sig om 2 timmar o då blir det lugnt o man kan liksom släppa huvudet. Då blir det te och boken som inte fastnade igår. O så får vi ju inte glömma att Lets dance börjar. Kan vara skoj o se vilka "kändisar" det är med. Några har man ju hört som Schyman.

Ne, jag hade nog inte mycket mera att tillägga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0