Lördag 9/1

Jag tog sovmorgon. W har sovit brevid mig i stort sett hela natten, vilket jag inte brukar ha problem med men när jag gick upp för ett tag sen hade jag så ont i ryggen. Jag har inte alls sovit bra.

Hur som så är det mest bara skidor för mig idag :) Jag gillar det!

Felix ska bort till en kompis på minikalas klockan 13, och efter det spenderar han dagen o natten hos mormor :) som i stort sett varje lördag sen, tja, 2? år tillbax. Vi gillar det med ;)

W tjatar på mig att vi ska gå upp och dansa på den där dansmattan som dykt upp igen.

Igår plockade vi ner bokhyllan i vardagsrummet. Vi ska ha upp våran nya fina platt tv, o då måste vi justera en hel del därinne. Som att jag ville köpa en ny fin bokhylla på Ikea, men gubben var för snål och har börjat bygga en själv såklart. Vi får väll se när den är klar. Han är väldigt duktig på sånt men det finns så många ofärdiga projket i detta hus att jag blir tokig. Och då har jag inte ens tänkt på garaget :S

Ne, nu ska jag upp o duscha/bada med Walle..han är ett vattendjur och skulle kunna spendera hela dagar i badkaret eller badhuset.

Solong...

11.19

Det gäller att vara effektiv, tycker jag skriver o skriver bara för att jag ska skriva men det är liksom inget av det väsentliga sorten och inget som liksom fastnar...men jag skriver iaf :)

Nu har jag tagit fram för lunch, stuvade makkisar och stekt falukorv. Det är jäkligt gott ibland. Och som det pasta älskare som jag är så kan jag äta pasta flera gånger i veckan o gärna flera gånger om dagen :) Gubben han gillar ju kokt potatis vilket jag vägrar äta. Jag hatar verkligen potatis. En del kan påstå att det är fårn skolan, den potatisen var verkligen vidrig, men jag själv säger att det har till stor del att göra med att vi åt mycket kokt potatis när jag växte upp.

Nu har jag plockat runt lite här, blir ju aldrig bra ändå. O inte just nu när vi inte har nånstanns att ställa alla grejer. Kan bli helt skogs tokig när det ligger prylar överallt. Och vi har en sådan där lång köksbänk där man bara lastar av...och inte plockar bort. Felix tycker dessutom väldigt mycket om papper, sax och tejp..som han bara öser ner nånstanns.

Jaja, en liten uppdatering iaf...Komentera :)

22.27

Nu är boken färdig läst.  Jag har haft en lugn kväll, lilla sonen somnade väll runt 19 snåret, o stora mannen har vart inne hos svärföräldrarna och som vanligt är stora sonen hos mormor. Lugnt o skönt...och tyst o precis sådär som jag vill/behöver ha det ibland.

Nu ska jag iaf ta mig upp för trappan och stoppa i mig mina piller här o där ;) o sen sova. Gärna till 8.30, det tycker jag är en perfekt tid i dessa mörka tider. Men eftersom jag tog sovmorgon idag så är det min tur att gå upp imorgon, såklart, o man vet aldrig när lille sonen vaknar :) Sen börjar skidorna vid 11 o är säkert inte slut förrens17 tiden :D All day long..*nynnar*

Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0