21/1 Torsdag

Har inte haft nått att skriva, har ju bara pluggat o varit/är förkyld vilket betyder att det varken har hänt nått och att jag inte orkat...

Idag ska jag ta itu med filosofin, den har tagoit mycket tid. Många sidor att läsa, mycket mycket nytt, och flera uppfifter att göra. Igår hade jag Etik iaf, första lektionen. Kan bli kul, det enda tråkiga var att eftrsom den ingår i vårdprogrammet så är det i stort sett bara vårdpersonal på ena eller andra sättet, eller folk som ska bli...o då relaterar man det mesta till saker/händelser inom vården, vilket jag inte är det minst insatt i :S Men det ska nog bli bra..

Igår när jag hämtade min stora pojk så såg jag 3 grabbar busa utanför. De hade tagit av sig sina mössor och typ slog på varandra med de. OK, är de med på det, som det såg ut, så visst...O när jag står inne o pratar med F o hans kompis så hör jag hur ena fritidsfröken skäller ut den ena pojken efter noter, enligt mig alldeles för bryskt, för att han hade slagit, flit eller inte, på den andre pojkens näsa så han fått ont. Med mössan då...Pojken hade redan sagt förlåt. Jag reagerade på detta då, fröken inte hade sett hur alla tre pojkarna var med på det. Hon skällde bara ut EN efter noter. Pojken hade redan sagt förlåt och fröken frågade inte om hans sagt förlåt utan mera "vrålade" att han skulle säga förlåt. Diverse diverse...Tycker inte alls hon skulle vrålat o skällt som hon gjorde när hon inte visste hela scenariot, kunde hon inte pratat med alla 3 o sagt att man inte får göra så och att nån, precis som hände, skulle få ont till slut. Alla tre var som sagt med på det, så får de inte liksom helt enkelt skylla sig själva om de ska hålla på ??

Tog upp det idag iaf med den fröken o sa att jag tyckte hon var för brysk i utskällningen, berättade att de var alla 3 som var med på det o busade ute, men hon skäller abra ut en. Responsen var enligt mig lika med noll. Om det var nån, så var den absolut inte tillräcklig! Vad tycker ni i en sådan situation?? Detta är inte första gången hon skäller ut ett barn utan att ha sett hela händelsen, o det är just det som jag verkligen inte gillar!!

Jaa, nu har jag skrivit det o väntar ivrigt på komentareer...

NU; te o filosofi :)

17.01

De stora pojkarna är ute o leker i snön; i mörkret. Hur de nu kan se nått. W leker i handfatet, han badar i stort sett alla sina leksaker :) o så lägger han de på tork på toaletten :)

Jag är mätt efter god köttgryta o ris, W var den enda som inte åt :S

B började ju på sån där bantning i måndags med nutrilett typ, och nu vägde han sig och hade i stort sett gått ner 1 kg om dagen sen i måndags!! Wow! Funkar det verkligen så snabbt?? Han äter ju BARA middag, o då i en mindre portion än tidogare, resten kör han på påse ;)

Känner mig redan helt färdig, men det brukar alltid ske runt antingen 14 snåret, eller 17-18 tiden, men så när det har typ gått över o ungarna är i säng, tja då kan jag absolut inte sova förens 23 eller nått. O då är jag ju dödstrött när klockan ringer 07.00!!

Idag har jag gjort klart hela denna veckas uppfifter i skolan, dammsugit både uppe o nere, diskat o så sorterat kläder i mängder. Tagit bort kläder för F som varit för små, lagt det i låda o märkt o burit ut det i stugan. Tagit in kläder som borde/ska passa. Däremot har jag inte hunnit eller orkat rensa hans lådor med för små kläder...en annan dag kanske.

B åkte iväg direkt efter middagen, han skulle svetsa/fixa det sista på anordningen till tvhyllan...snart snart klar...

Nu, paus :)

Kommentarer
Postat av: Camica

Men vad sa hon för nåt då? Hon måste väl ha haft någon form av förklaring iaf?

2010-01-21 @ 09:20:05
URL: http://camica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0