Long time 5/5 2010

Äntligen fick jag CSN! Det kom i tisdags o det gick åt :) inte allt men det är ett tag kvar till nästa utbetalning. Bestämde mig iaf efter mycket om o men plus en diskussion med en vän att ta studielån åxå. Har ju bara gått på bidragsdelen hela tiden men den här terminen funkade inte det, tyvärr. Men nu gäller det att jag kan snåla o lägga undan, för maj o juni blir rejält tighta. 3000 i maj o inget i juni, det kan kallas tight.

Hur som så ska mannen iväg på lång jobb igen, 2 veckors arbete i Danmark med början på måndag. Han slutade ju med det när W var ett halvår eller så, men detta är bara tillfälligt för vi behöver pengarna. Vem behöver inte pengar??

Igår var F o klippte sig, han såg ut som ett troll, men han var fin 300 kr senare :) Hade för mig att det inte kostade såååå mycket, men men...Hans ordinare frisör ;) har ju aldrig tid, sen så ville han sååå gärna gå til frissan. Däremot ska gubben försöka få en tid hos hon ute i buschen...

Annars händer det inte så mycket, skolan går bra, o jag är alltid färdig i tid :D tom lite innan. Snart börjar OS o jag verkligen längtar. Konstigt att man kan längta till att man ska få titta på skidor varje kväll i 2 veckor. Löv it! Ikväll redan är det lite skidor från Canada. Dessutom är tidsskillnaden bra så det går på kvällen här o då slipper jag slåss så mycket om tv:n ;)

Just det, måste väll nämna den förbannade snön! Asså snön i sig har jag väll inget problem med, men det är kallt, blött o så mycket kläder. Jag vill ha sol!! Beställde från HM häromdagen, VÅR/SOMMAR kläder..ska bli härligt.

Sen så har jag en planerad kalmar utgång den sista lördagen denna månad, men den måste jag kankse flytta på, det är ju damernas 30 km fristil då. Går inte att missa!! Dessutom känner jag att det är möjligt att jag komit in i en antidricka period igen, o de kan u hålla i sig rätt länge om jag minns rätt. Fast det har jag ju inga problem med, men det blir ju icke lika roligt att gå ut gå ut...hellre en middag hemma med kompisarna.

Nehe, borde lägga in 5 ton rena kläder i lådorna, diska, plocka, byta sängkläder o så...men vem orkar?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0